dinsdag 12 november 2013

The Hungergames: Waarom het zo'n geweldige serie is.



Vandaag ga ik het hebben over The Hungergames. 3 boeken die mij echt enorm hebben aangesproken. 
Het begon allemaal toen ik in de pauze even naar de mediatheek ging op school. ik had mijn boek uit en ik had een nieuw boek nodig. Ik liep langs de kasten vol boeken en ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik zin in had. Opeens zag ik het boek 'de hongerspelen' staan. Ik had hier al een hoop over gehoord en iedereen was er razend enthousiast over. Nou was ik wel nieuwsgierig wat er dan zo speciaal aan het boek was. Ik keek op de achterkant en las even waar het over ging. Er stond een vaag stukje op over een arena, districten, de strijd op leven en dood met elkaar aangaan. 'Mmm, hier wordt ik niet veel wijzer van'', dacht ik. Maar ik zal er nooit achterkomen of het me aanspreekt als ik het niet lees. Ik twijfelde even en liep toen met het boek in mijn hand naar de balie om het boek te laten scannen. 's avonds toen ik in mijn bed lag pakte ik het boek uit mijn tas en ik begon er in te lezen... en ik was verkocht. Ik heb het in 1 dag en een avond uitgelezen. Het leek wel alsof ik in die wereld van Katniss gezogen werd. Toen het boek bijna uit was ging ik steeds langzamer lezen. Ik wilde nog niet dat het voorbij was die geweldige sfeer! Gelukkig wist ik dat er nog 2 delen van waren en die heb ik ook gelijk op marktplaats besteld. Ook twee geweldige boek maar het eerste boek blijft voor mij altijd nummer 1. Bij de twee andere boek heb ik het idee dat ze op het einde een beetje 'afgeraffeld' zijn. Het neemt niet weg dat je deel 2 en deel 3 zeker ook moet lezen! 



Ik raad het je zeker aan om de boeken te halen want je weet niet wat je mist. ik dacht eerst ook: 'oke, dit boek gaat dus over kinderen die elkaar vermoorden? '. Dat soort boeken zijn normaal gesproken helemaal niet mijn gènre maar deze boeken zijn anders dan alle andere. het is zo geschreven dat het niet een of ander goor, moord boek is. het is een heel mooi verhaal over een meisje die zich staande moet houden in alle wreedheid van de wereld en nogmaals raad ik het je echt aan. ik ga geen verdere uitleg over het boek geven omdat het een boek is dat je zelf moet ontdekken natuurlijk.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is er ook een film van de hungergames. Helaas kan ik hier maar kort over zijn: Ik vindt het totaal niet te vergelijken met de kwaliteit van het boek. in de film gaat het allemaal veel te snel en er zit vrij weinig gevoel. Ik raad je aan eerst het boek te lezen. Ik vindt het boek persoonlijk veel meer de moeite waard. Maar dat is persoonlijk

Ik heb het nog best kort gehouden vindt ik! Ik zou hier nog wel uren over kunnen praten. Maar daar zal ik jullie niet lastig mee vallen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten